Yrityksesi ylivoimaiset kilpailuedut

Posted on 9.10.2013

0


(Kirjassa esitetyn Asiakasarvokartan kohdasta 5)

Mitä jos kykenist luomaan jotakin sellaista, mikä olisi asiakkaiden mielestä mahtavaa, mutta kilpailijoiden mielestä mahdotonta?

Kun olet sellaisen onnistunut luomaan, et ainoastaan lunasta olemassa olosi oikeutusta vaan:

  • houkuttelet useampia ostajia
  • saat enemmän asiakkaita
  • rakennat pidempiä asiakassuhteita
  • saat parempaa hintaa
  • sinua suositellaan
  • asiakkaasi myyvät tuotteita ja palveluita puolestasi
  • yrittäminen on hauskempaa ja motivoivampaa
  • teet parempaa tulosta

Mieti, kuinka moni muu yritys ratkaisee samat haasteet tai tuottaa samaa arvoa kuin sinun yrityksesi. Miten sinun yrityksesi voisi olla muita parempi ja arvokkaampi asiakkaiden silmissä? Miksi juuri sinun yrityksesi ei voisi olla markkinassasi se, joka ei vain ratkaise asiakkaiden ongelmia vaan luo heille jotakin aivan erityistä?

Ei ole harvinaista, että yrityksen hallituksella, toimitusjohtajalla, myynnin johdolla sekä myyjillä ja jälleenmyyjillä on toisistaan poikkeavat näkemykset siitä, miksi yrityksen tuotteet käyvät kaupaksi. Jos näin on, yritys on lievästi sanoen pulassa.

Koska asiakas lähtökohtaisesti menee aina sinne, mistä saa parhaimman mahdollisen arvon, yrityksesi on oltava niin erityinen, että kynnys vaihtaa kilpailijalta sinun yritykseesi on mahdollisimman matala ja sinun yrityksestäsi kilpailijalle mahdollisimman korkea

Kuten ehkä jo tiedät, kirjassa esitetty 12 kohdan Asiakasarvokartta auttaa sinua luomaan asiakkaalle arvoa, jota kilpailijasi kadehtivat.

Posted in: Ei kategoriaa